O nás
Jsme prodejny zdravé výživy a bezobalových produktů na metru Ládví.
HLAVNÍ PRODEJNA – Biodomov nabízí vše od čerstvého pečiva, ovoce a zeleniny přes chlazené zboží až po přírodní kosmetiku, drogerii a mnoho dalších produktů.
BEZOBALOVÁ PRODEJNA – Bezobalový Biodomov (pár kroků od hlavní) nabízí široký sortiment obilovin, luštěnin, ořechů, sušeného ovoce, granol, krekrů a sušenek, včetně čajů, olejů a dalších specialit. Najdete zde také stáčenou (či sypanou) drogerii a můžete si vyzvednout kvalitní oběd v re-krabičce.
NA ČEM SI ZAKLÁDÁME & CO OD NÁS MŮŽETE OČEKÁVAT?
- Na našich bezobalových produktech máme menší marže, protože v tom jednoduše vidíme smysl a chceme prodej zboží bezobalu maximálně podpořit a udělat dostupnější.
- Pečlivě vybíráme produkty, které jsou opravdu prospěšné pro zdraví člověka.
- Prověřujeme nejen složení, ale i firmy. Záleží nám na tom, jaké dodavatele podporujeme.
- Pořádáme také vzdělávací přednášky zdarma.
Našimi hodnotami jsou etika, environmentální, udržitelný a laskavý přístup. Jsme srdcaři. „Záleží nám na zdraví lidí i planety“ nejsou pro nás prázdná slova. Je to přístup na kterém si zakládáme.

OD SOUČASNOSTI K NAŠIM ZAČÁTKŮM
Nyní
V souladu s našimi etickými přesvědčeními se rozvíjíme a radujeme z biodomovské komunity tvořené naším týmem i vámi, našimi drahými zákazníky. Spolu s vámi pečujeme o přírodu, jak jen můžeme.
2024 – Biodomov v knize Mapa zdraví a léčivých míst Česka
Byli jsme zařazeni do unikátní knihy Mapa zdraví a léčivých míst Česka jako jedno z míst, kde se dbá na respekt k přírodě a vědomý přístup k tomu, co nakupujeme, spotřebováváme i k sobě samým. Pro nás je to důležité potvrzení, že jít vlastní cestou etiky a respektu k lidem i přírodě má smysl.
2023 – Otevření bezobalové pobočky
Slavnostně jsme otevřeli druhou prodejnu – Bezobalový Biodomov. Nachází se jen pár kroků od hlavní prodejny. Nakoupíte zde nejen potraviny, ale i ekologickou drogerii.
2020 – Změna majitelky
Biodomov nabral nové obrátky a energii pod novou majitelkou Lenkou Procházkovou, která si, stejně jako Veronika a Miloš Růžičkovi, zakládá na stejné filosofii. Biodomov si tak i nadále zakládá na ekologických i etických hodnotách.
2015 – Stěhování do většího prostoru
Skromnou prodejnu v kulturním domě jsme přesunuli do větších, byť méně viditelných prostor pasáže metra Ládví. Zde nás najdete dodnes.
2010 – Opuštění prodejny na Toulcově dvoře & přesun Krakovské prodejny na Ládví
Vzhledem k vytíženosti Veroničina manžela musel být obchůdek v Toulcově dvoře předán do nových rukou. Druhou prodejnu Růžičkovi přesunuli na Ládví, do kulturního domu. Ten nabídl lepší dopravní dostupnost a zároveň přiblížil obchod našim věrným zákazníkům z Bohnického sídliště.
2005 – Druhá kamenná prodejna: centrum Krakov
Čtyři roky po otevření první prodejny vznikla druhá, tentokrát ve větších prostorách s bezbariérovým přístupem v Troji. Neudržované obchodní centrum Krakov, kde se nacházela, však později přimělo Růžičkovi ke změně.
2001 – První kamenná prodejna: Toulcův dvůr
Zakladatelka a duše celého ekologického centra Toulcův dvůr – Emilie Strejčková, oslovila Veroniku Růžičkovou s nabídkou prostor malého opuštěného obchůdku. Tak vznikla první kamenná prodejna Biodomova.
1999 – Internetový obchod
Manželé Růžičkovi přešli s prodejem i do online prostředí. Vznikl tak jeden z prvních internetových obchodů se zdravou výživou v Česku. Klub rostl a bedýnky se rozjely po celé Praze. Produkty od zeleniny po mléčné výrobky a ekodrogerii připravoval již několikačlenný tým pro až 80 členů.
1994 – Založení Klubu přátel biofarem & bedýnkování
Cesta k biopotravinám původní majitelky Veroniky Růžičkové a jejího muže začala krátce po Sametové revoluci. Na dvorečku v Ďáblicích založili Klub přátel biofarem. Láska k přírodě, zájem o její ochranu, tradice a řemesla byly prvními impulzy, které je zavedly tímto směrem.
Po otevření hranic se vše rychle rozjelo. Nadchla nás dostupnost dříve zapovězených informací o nekonvenčních postupech jako ekologické hospodaření, alternativní medicína apod. K rozhodnutí přispěla i nově zjištěná alergie na kravské mléko v rodině. Hledali proto malé ekologické farmy, zvláště kozí. Spolupracovali také se zemědělským družstvem Příluka, které pomáhalo s propagací kozích výrobků na historických jarmarcích.
Zákazníci reagovali různě – mladí lidé nadšeně ochutnávali, starší, kteří pamatovali staré „kozí mléko“, bývali nejprve skeptičtí, ale často příjemně překvapení.
Přichází bedýnkování
Uplynul nějaký čas a Veronika Růžičková společně s manželem začali v Ďáblicích s první bedýnkovou službou. Záměrem bylo maximální zkrácení cesty potravin z farmy k zákazníkům a co největší transparentnost. Záměr byl sdílet informace o tom, kdo a kde pěstoval, jak se úrodě dařilo či naopak. Jeden den proběhli objednávka a často už druhý den buď Veronika s mužem, či farmář dovážel čerstvé potraviny. Nejběžnější doprava bývala vlakem. Krásné vzpomínky má na klubový prodej i Veroničin muž, který se stal mezi bezdomovci na Hlavním nádraží známou osobností. Když vyzvedával velké krabice zeleniny a blížil se k výtahu, vítali jej slovy: „Dobrý den pane barone“, pomáhali mu skládat krabice, držet dveře…
Pravidelně byl vydáván měsíční zpravodaj a zákazníci si tak mohli mj. přečíst příběhy farmářů a dozvědět se koho svým nákupem podporují i informace o kvalitě či původu.
Lidé z klubu manželům Růžičkovým hodně pomáhali.